.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معلم اخلاق کابینه: مخالفان احمدی‌نژاد بیمار هستند

عضو روحانی رایحه خوش خدمت و نماینده سرسخت حامی دولت در مجلس در سخنانی شدیداللحن ادعا کرد «آنها که مدعي‌اند هر کس جز احمدي نژاد رييس جمهور شود، بيمارند».

به گزارش شمال نیوز به نقل ازشهاب‌نیوز؛ حجت‌الاسلام مرتضي آقا تهراني در گفتگو با خبرگزاری رسمی دولت «عبور از احمدي نژاد» را یک «شعار مرده» دانست و ابراز عقیده کرد: آنها که مدعي‌اند هر کس جز احمدي نژاد رييس جمهور شود، بيمارند!

وي مدعی شد: در حال حاضر اکثريت قريب به اتفاق اصولگرايان، احمدي‌نژاد را به عنوان نامزد اصلح قبول دارند.

آقاتهراني با تاکيد بر اينکه انتخابات يکي از عرصه‌هاي سرنوشت ساز براي نظام به شمار مي‌رود، تاکيد کرد: مشارکت مردم در صحنه انتخابات مهمتر از اين است که چه کسي رييس جمهور بعدي باشد.

آقا تهراني با اشاره به افراد متعددي که در جبهه اصلاح‌طلبان مطرح مي‌شود، مدعی شد که در حال حاضر هيج رقيب جدي براي دکتر احمدي نژاد وجود ندارد.

مشروح اين مصاحبه به شرح زیر است:

** حضور مردم مهمتر از نتيجه رقابت‌ها است
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: اگر توانسته‌ايم در اين کشور استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي را مستقر کنيم، به خاطر زحماتي است که مردم براي به ثمر نشستن اين انقلاب کشيده اند و لذا اينکه نظام را از آن خود بدانند مهمتر از اين است که حاصل رقابت‌ها چه مي‌شود.

"برخي مدعي هستند که دولت نهم و طرفداران آن چندان به حضور مردم در انتخابات پايبند نيستند، پاسخ شما به آنها چيست؟"

آقاتهراني اين ادعا را رد کرد و گفت: برگزاري سه دوره انتخابات با شکوه در دولت نهم که آمار مشارکت مردم به مراتب بيشتر از دوره‌که مصروف به دوره سياسي بود، اعتقاد اين دولت را به آراي مردم نشان‌ مي دهد.
آقاتهراني اظهار داشت: مردم دنبال انجام وظيفه هستند. شايد عده اي دنبال بازي دادن مردم باشند يا بخواهند از مردم سوء استفاده کنند اما مردم به دنبال آن هستند که بدانند وظيفه‌شان چيست.

اين نماينده مجلس تاکيد امام راحل در خصوص انتخاب اصلح را در همه دوره‌ها يادآور شد و گفت: همه بايد دنبال راي دادن به اصلحي باشند که بتواند اهداف نظام و خدمت به دين و مردم را بهتر تحقق بخشد.

** کسي که مجاهده با نفس نکرده، در وادي قدرت بازي مي‌خورد
معلم اخلاق دولت نهم با بيان اينکه افراد با اهداف مختلف وارد عرصه رقابت‌هاي انتخاباتي مي‌شوند،‌ گفت: کسي که مجاهده با نفس نکرده باشد، بيشتر از ديگران در وادي مقام و رياست بازي مي‌خورد و لذا همه بايد براي خدمت وارد عرصه قدرت شوند.

آقاتهراني تاکيد کرد: اگر کسي ديد که از عهده اين کار بر نمي آيد، نبايد وارد عرصه رقابت‌ها شود.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: اگر نامزدها با نيات الهي وارد عرصه انتخابات شوند، ديگر شاهد برخي از دعواهاي زشتي که برخي بر اي کسب قدرت انجام مي دهند، نخواهيم بود.

** رقابت براي احمدي‌نژاد آسان‌تر از بقيه نامزدهاست
آقا تهراني در پاسخ به اين سوال که "رايحه خوش خدمت براي انتخابات رياست جمهوري چه برنامه‌هايي را در دستور کار خود دارد؟"، با تاکيد بر اينکه اکنون براي ورود به عرصه انتخاباتي زود است،‌ گفت: البته اکنون همه مردم احمدي نژاد را مي‌شناسند.

اين نماينده اصولگراي مجلس هشتم تاکيد کرد: روال معمول اين بوده که چون رييس جمهور وقت فرد شناخته شده‌اي براي جامعه بود، رقابت در دور دوم برايش آسان‌تر ساير نامزدهاست زيرا مردم راحت‌تر درباره عملکرد او قضاوت مي کنند.

آقا تهراني تاکيد کرد: احمدي نژاد هم اين اجازه را به مردم خواهد داد که در انتخابات آتي مردم درباره عملکرد وي در دوره نخست قضاوت کنند.

** اصل، انتخاب اصلح است
معلم اخلاق کابينه نهم، اصل انتخابات را انتخاب اصلح دانست و گفت: همانطور که امام خميني (ره) نيز به آن تاکيد داشت، ما بايد اصلح را بشناسيم و به او راي بدهيم. در اين وادي اگر کسي بهتر از احمدي نژاد به ميدان آمد، مردم به او راي خواهند داد.

آقاتهراني در عين حال تاکيد کرد که از نگاه وي، احمدي نژاد در حال حاضر مناسبت‌ترين و صالح‌ترين نامزد انتخابات است.

** "عبور از احمدي نژاد" ، شعار مرده‌اي است
" رقيب تلاش دارد که بگويد جمعي از اصولگرايان قصد عبور از احمدي نژاد را دارند." آقا تهراني در پاسخ به اين سوال تاکيد کرد که شعار عبور از اشخاص و از جمله احمدي‌نژاد، شعار مرده اي است که تاريخ مصرف آن گذشته است.

اين نماينده مجلس باتاکيد بر اينکه هرکس حق انتخاب دارد،‌گفت: اصولگرايان هم که از يک گروه هستند، مي‌توانند بررسي کنند که آيا احمدي‌نژاد اصلح است يا نه.

وي خاطر نشان کرد: اين مساله درباره همه نامزدها صادق است زيرا در نظام اعتقادي، واژه عبور معني ندارد.

آقاتهراني اضافه کرد: نهايت کار انتخابات اين است که ما يا به کسي راي مي‌دهيم يا نمي‌دهيم. ما با کسي بيعت نبسته‌ايم که تا آخر عمر با او باشيم. بسياري در دور اول انتخابات نهم به احمدي‌نژاد راي ندادند اما در مرحله دوم به او راي دادند.

وي ادامه داد: اينها واژه‌هايي است که وجود خارجي ندارد زيرا در نهايت عده اي به احمدي نژاد راي خواهند داد و عده‌اي راي نمي دهند. آيا مي‌توان گفت آنهايي که راي ندادند، از او عبور کردند؟

** بسياري از اصولگرايان احمدي‌نژاد را اصلح مي‌دانند
خبرنگار ايرنا پرسيد: "براي اينکه اصولگرايان يک فرد اصلح را به جامعه معرفي کنند، به راهکار خاصي رسيده‌ايد؟"

آقاتهراني در پاسخ به اين سوال،با تاکيد بر اينکه در جلسات رايزني گروه‌هاي اصولگرا هنوز مباحث به جمع‌بندي نهايي نرسيده است، گفت: البته دوستان اصولگرا در خلال مصاحبه‌ها، حرف‌هاي خود را مي‌زنند. بسياري مانند بنده به احمدي‌نژاد علاقه دارند و احساس مي‌کنند که او صالح‌تر از بقيه نامزدها است.

وي در عين حال افزود: ممکن است عده اي هم چون بنده فکر نکنند. اصولگرايان طيف وسيعي هستند که مي‌توانند به اشکال مختلفي فکر کنند.

اين نماينده اصولگراي مجلس هشتم تصريح کرد: اينکه همه اصولگرايان پشت سر يک نامزد واحد اصلح قرار گيرند، در نهاد همه اصولگرايان وجود دارد.

آقاتهراني خاطر نشان کرد: در نظام اعتقادي، تشخيص، وظيفه را مشخص مي‌کند لذا بايد مقدمات به تشخيص درست رسيدن را فراهم کرد.

** چرا طرح دولت وحدت ملي در زمان مشارکتي‌ها اجرا نشد؟
آقا تهراني در ادامه اين گفت و گو طرح "دولت وحدت ملي" را حرف نادرستي خواند که در زمان نامناسب مطرح شد و گفت: همه مي‌دانند که اين طرح براي زمان بروز بحران در کشور است. مشارکتي‌ها خودشان مدعي بودند که در دوره حاکميت آنان هر 9 روز يکبار کشور دچار بحران است اما چرا همان زمان طرح دولت وحدت ملي را مطرح نکردند؟

اين نماينده مجلس افزود: الان کشور در بهترين موقعيت خود قرار دارد و نيازي به ارايه اين طرح‌ها نيست. عده‌اي مي‌خواهند با سياه‌نمايي، فضاي امن کشور را نا امن جلوه دهند.

آقاتهراني خاطر نشان کرد: اصولگرايان به دليل آنکه همه مقام ولايت فقيه و اصول نظام را قبول دارند، باهم درگيري ندارند. گاهي اختلاف سليقه‌هايي پيش مي‌آيد که مي‌‌توان آن را با مذاکره حل کرد.

** امتياز گرفتن از ديگران کار خوبي نيست
از آقا تهراني سوال شد: شرط گذاشتن جريان‌هاي سياسي براي حمايت از اشخاص ناشي از دو ديدگاه است. يک ديدگاه راي مردم را معتبر مي‌داند و طيف ديگر وزن گروه هاي سياسي را سنگين مي‌کند و لذا مي خواهد امتياز بگيرد. نظر شما چيست؟

اين نماينده حامی دولت در مجلس هشتم گفت: اين کار بدي است که بخواهيم از يکديگر امتياز بگيريم. بايد به کسي که هنر مديريت کردن دارد، اجازه کار کردن داد ، در غير اين صورت کار به لج و لجبازي مي کشد.
آقاتهراني اضافه کرد: ما در درجه اول بايد براي نظام ارزش قائل باشيم نه اينکه نظام را براي حزب و گروه خودمان بخواهيم.

** کانديداي اصلح از نگاه آقاتهراني
آقاتهراني برخي از ويژگي‌هاي يک نامزد اصلح را برشمرد و گفت: بايد تلاش کنيم کسي که مي‌خواهد به ميدان رقابت انتخاباتي وارد شود، به نظام و مقام ولايت متعهد و به قانون اساسي کشور ملتزم باشد.
اين نماينده مجلس با تاکيد بر اجراي سند چشم انداز 20 ساله کشور، گفت:فردي که مي خواهد وارد ميدان انتخابات شود بايد هنر مردمي بودن را داشته باشد، از نظر فکري دچار عقايد التقاطي نباشد و واداده غرب و شرق هم نباشد.

** رقباي اصلي در انتخابات آينده
"فکر مي کنيد رقابت اصلي در انتخابات آينده بين چه کساني است؟" آقاتهراني در پاسخ به اين سوال، اظهارات برخي افراد مبني بر اينکه هرکس جز احمدي نژاد بايد پيروز انتخابات آتي رياست جمهوري باشد را يک بيماري خواند.

وي خاطر نشان کرد، کساني که در گذشته در رقابت‌هاي سياسي شکست خورده‌اند، بايد مردتر از اين باشند که چنين اظهاراتي را بيان کنند زيرا هميشه باخت امري بد و مذموم نيست که بخواهيم از آن فرار کنيم. اين چنين فردي صد بار ديگر هم که وارد عرصه شود، راي نمي آورد.

خبرنگار ايرنا پرسيد: ممکن است اين افراد به جاي آنکه خود وارد عرصه انتخابات شوند، از نامزدي برخي اشخاص حمايت کنند تا بخواهند شکست خود را جبران کنند. آقاتهراني پاسخ داد: کساني که دنبال چنين مسايلي هستند، نزد مردم وجهه اي نخواهند داشت زيرا با اين کارهاي خود نظام را با چالش رو به رو مي کنند.

معلم اخلاق دولت نهم، اضافه کرد: اگر افراد با نيت الهي و به صورت اخلاقي وارد ميدان رقابت‌ها شوند و نخواهند يکديگر را لجن مال کنند و يا اهداف نفساني و مادي خود را دنبال کنند، رقابت‌ها سالم و پرشور خواهد بود.

خبرنگار ايرنا پرسيد: تصور نمي‌کنيد که ريشه مخالفت با دولت احمدي نژاد به تفاوت در مباني و ديدگاه‌‌ها باز مي‌گردد؟ آقاتهراني پاسخ داد: فکر مي‌کنم هر چيز غير خدا تعلق بدي است که اين تعلق غير الهي مي‌تواند حزب يا گروه و يا اهداف ديگري چون منفعت طلبي و ... باشد.

** اگر موسوي راي نياورد، جايگاه کنوني‌اش را از دست مي دهد
"دوم خردادي‌ها آرايش جديدي را در پيش گرفته‌اند و به‌دنبال گزينه مير‌حسين موسوي هستند. ارزيابي شما از اين اقدامات چيست؟ آقا تهراني در پاسخ به اين سوال گفت: بهتر است دوستان اصلاح‌طلب مصالح خود را در نظر بگيرند و ببينند چه چيزي براي دنيا و آخرت خودشان و نظام اسلامي بهتر است.

وي افزود: مير‌حسين موسوي هم اوضاع را رصد مي کند و اگر به اين نتيجه رسيد که راي مي‌آورد، وارد عرصه خواهد شد. در غير اين صورت او به مهره سوخته‌اي تبديل خواهد شد و ديگر همان جايگاهي را که الان در بين افکار عمومي دارد را هم نخواهد داشت.

** توصيه به ميرحسين موسوي و خاتمي
از آقا تهراني سوال شد: با اين استدلال شما اگر خاتمي نيايد، به اين خاطر است که فهميده راي نمي آورد؟ وي پاسخ داد: اين تحليل من است و البته مي‌تواند غلط هم باشد و خاتمي تحليل ديگري براي نيامدن داشته باشد. اين نماينده اصولگراي مجلس افزود: اگر کسي مي‌خواهد نامزد شود، بايد ببيند آيا اين وظيفه هست که بيايد و آيا بهتر مي‌تواند خدمت کند؟

وي به ميرحسين موسوي و خاتمي توصيه کرد که بهتر است قبل از اينکه بخواهد وارد عرصه رقابت‌ها شوند، دوره حاکميت خود را با چهار سال احمدي‌نژاد مقايسه کنند. زيرا خود بهتر از ديگران مي دانند که چقدر موفق بوده اند.

وي با تاکيد بر اينکه زمان حال با دوره ميرحسين موسوي تفاوت بسياري دارد، گفت: آقاي موسوي بايد ببيند با تواني که داشت، اکنون مي‌تواند کشور را اداره کند.

" برخي معتقدند ديدگاه اقتصادي ميرحسين و احمدي نژاد هم پوشاني دارد. نظر شما چيست؟" آقاتهراني در پاسخ گفت: نمي‌دانم. من آمدن ميرحسين موسوي را جدي نگرفته‌ام که بخواهم روي آن فکر کنم.

** احمدي نژاد در حال حاضر رقيب جدي ندارد
"رقيب جدي احمدي نژاد بين ميرحسين خاتمي و کروبي کدام است؟" آقا تهراني پاسخ داد: من اينها را رقيب جدي نمي دانم و در حال حاضر در بين اصلاح‌طلبان و اصولگرايان رقيب جدي براي احمدي نژاد نمي‌بينم.

اين نماينده مجلس تاکيد کرد: تصور نمي‌کنم که از بين اصولگرايان کسي بخواهد وارد رقابت‌هاي انتخاباتي شود.

وي در عين حال خاطر نشان کرد: عالم سياست مانند سيبي است که وقتي به آسمان پرتاب مي‌کنيم ، هزار چرخ مي‌خورد تا به زمين برسد. اين اشتباه است که خيال کنيم نتايج کار به دست ماست. ما تنها موظفيم که به وظايف خود عمل کنيم که همان پيدا کردن اصلح است.

** جبهه پيروان و اصولگرايان تحول خواه هم به احمدي نژاد رسيده‌اند
آقاتهراني اظهار داشت: در حال حاضر بيشتر اصولگرايان نظير جبهه پيروان خط امام و رهبري،هم به اين نتيجه رسيده که احمدي نژاد بهترين گزينه است و اصولگرايان تحول خواه هم احمدي نژاد را کانديداي خود مي‌دانند.

اين نماينده اصولگراي مجلس درباره کساني که براي حمايت از احمدي نژاد شرط و شروط تعيين مي‌کنند، گفت: اينها هم دنبال گزينه اصلح هستند اماشايد فکر مي‌کنند که اگر شرط بگذارند مي‌توانند خود را به کانديداي اصلح برسانند.

اين نماينده مجلس همچنين در پايان با انتقاد از کساني که طرح هدفمند کردن يارانه‌ها را امري انتخاباتي مي‌دانند، گفت: کساني که چنين مي‌گويند، احمدي نژاد را نمي‌شناسند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 9 بهمن 1387
سلام تا جایی که من اطلاع دارم شما کسانی که اهل کار و عمل هستند ولی مخالف دیگاه شما هستند را سر می برید نمونه آن نماینده اهل عمل و کار قائم شهر رعیت
نا شناس 10 بهمن 1387
واقعا"به حرفهايي كه ميزنيد اعتقاد راسخ داريد در دولت نهم فقط شعار و كارهاي غير كارشناسي ديديم همين بس كه كارمزد بانكهايك رقمي شد و با سهميه بندي سوخت مشكل ترافيك را حل كرديد . عدالت محوري ومهرورزي را براي چه كساني انجام داديد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.